Idealna - Magda Stachula

Talerze w naszym domu nie są tak starannie umyte jak posadzka w jego firmie. Jednak nie robię nic, aby cokolwiek zmienić w moim życiu. Nie szukam innej pracy, nie szukam nowych klientów, nie mam na to siły.
Wydawnictwo: Znak Literanova | Rok wydania: 2016
Ilość stron: 391
Anita i Adam są małżeństwem, które od dwóch lat bezskutecznie stara się o potomka. Anita popada z tego powodu w depresję, a Adam coraz bardziej oddala się od żony. Tak naprawdę są to dla siebie ludzie całkowicie obcy, a poza obrączkami nie łączy ich już nic. Ucieczką od codzienności dla Anity jest oglądanie monitoringu wielkich miast. Szczególnie polubiła oglądać Pragę. Jednak pewnego dnia w mieszkaniu małżeństwa pojawiają się różne dziwne przedmioty. Adam stwierdza, że żona popada w paranoję. Anita coraz bardziej się załamuje. 

Gdy przyszedł do mnie mail o niesamowicie intrygującej treści nie mogłam nie zgodzić się na zakład. No bo kto przegapiłby okazję na zjedzenie czekolady? Jak się okazało, zakład przegrałam. Ale czy żałuję?

Jest to z całą pewnością najlepszy polski debiut tego roku. Pani Magda ma bardzo oryginalny styl, wrę zaskakujący jak na debiutantkę. Naprawdę nie mam pojęcia jak udało się autorce napisać książkę z pozoru tak zwyczajną, a jednak magiczną. Jest to pozycja, od której nie można się oderwać. I pomimo tego, że na pierwszy rzut oka nie jest ona niczym specjalnym to przyciąga jak magnes. Nie zabrakło tutaj akcji i intryg, ale jednak jest jedno ale. Książka została zaszufladkowana jako thriller psychologiczny. Jednak przez dłuższą część książki nie ma ona nic wspólnego z thrillerem. Już szybciej nazwałabym tę książkę po prostu obyczajówką. 

Dawno nie spotkałam tak dobrze wykreowanych żeńskich charakterów. Szczególnie postać Marty jako zły charakter jest nakreślona przegenialnie, Mogłabym się nad nią zachwycać całymi godzinami. Jednak postaci męskie nieco odbiegają. Mam wrażenie, że autorka bardziej skupiła się właśnie na żeńskiej części, co niestety spowodowało, że niektóre postaci męskie(szczególnie Eryk) są po prostu płaskie i nijakie.

Książka ma premierę dzisiaj czyli 17 sierpnia. I jak już wspomniałam ostatni na moim kanale w book haulu warto się ją zainteresować, bo jest to naprawdę świetna pozycja. Wiem, że długo o niej nie zapomnę i na pewno będę jeszcze ją polecać wiele wiele razy. Jeżeli macie okazję to bez wahania sięgajcie po Idealną, jestem przekonana, że nie oderwiecie się od tej pozycji nawet na minutę!

Moja ocena:
Za możliwość przeczytania i zrecenzowania książki bardzo dziękuję wydawnictwu Znak Literanova.

Kanał Instagram LubimyCzytać Snapchat: impresjalnie
Nina

8 komentarzy :

  1. Aaaa! Jeju, muszę chyba lecieć do księgarni! Ostatnio mam wielką ochotę na polskich autorów i z pewnością tej pozycji nie odpuszczę. Brzmi naprawdę ciekawie!

    Pozdrawiam cieplutko ♥
    http://sleepwithbook.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadzam się z Twoją opinią. Świetna jest ta ksiazka!
    Pozdrawiam
    Zaczytana Wiedźma
    www.zaczytanawiedzma.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Koniecznie muszę po nią sięgnąć, czuję że na pewno przypadłaby mi do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem ciekawa, ale ni wiem czy to dla mnie :)

    Susette
    CHOCOLADZIX - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  5. Ostatnio w blogosferze jest niezwykle głośno o tej powieści i nie mogłam zrozumieć jej fenomenu. Jednak tera już wiem, że naprawdę warto sięgnąć po tę książkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. No, no, brzmi intrygująco :) Zwłaszcza przy twojej niechęci do żeńskich bohaterek, ta tutaj musi być naprawdę udana :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Ostatnio częściej sięgam po polskim autorów, a opis tej jest niezwykle intrygujący. Jeśli styl pisania jest tak dobry jak twierdzisz to muszę ja koniecznie przeczytać :)
    Pozdrawiam, Yvaine
    http://castleona-cloud.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Przekonałaś mnie :) muszę przeczytać ;)

    ________________
    www.100club.pl

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka